BAP Komisyonu Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
Komisyon
Komisyon, Rektör veya görevlendireceği bir Rektör Yardımcısının başkanlığında Senatonun önerisiyle Rektör tarafından görevlendirilen en az yedi en çok on bir öğretim üyesinden oluşur. Üniversitenin var olan bilim dalları arasında denge gözetilmek suretiyle seçilen Komisyon üyelerinin görev süresi dört yıldır. Süresi biten üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.
Komisyon üyeleri; görev, yetki ve sorumluluklarını yerine getirmediklerinin tespit edilmesi halinde, Senato’nun önerisi üzerine Rektör tarafından görev süreleri dolmadan görevden alınabilirler. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan Komisyon üyesinin yerine aynı usul ile yeni bir üye görevlendirilir.
Komisyonun toplantı ve karar yeter sayısı
Komisyon, Komisyon Başkanının çağrısı üzerine salt çoğunlukla toplanır. Kararlar açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde, Komisyon Başkanının kullandığı oy belirleyicidir.
Komisyonun görev, yetki ve sorumlulukları
Komisyon aşağıda belirtilen görev, yetki ve sorumlulukları yerine getirir:
a) Proje başvuru takvimini hazırlamak,
b) Desteklenecek proje türlerini ve uygulama esaslarını belirlemek,
c) Proje başvurularının gerçekleştirilmesi, değerlendirilmesi, projelerin yürütülmesi, izlenmesi ve sonuçlandırılması ile ilgili uygulama usul ve esaslarını belirlemek,
ç) Projelerle ilgili kullanılacak formları hazırlamak,
d) Araştırmacılar ve projeler için sağlanacak destek limitlerini belirlemek,
e) Desteklenmesine karar verilen projeler için kullanılacak proje protokolünü hazırlamak,
f) Proje başvurularını değerlendirerek karara bağlamak, gerekli gördüğü proje önerilerini hakemlere göndermek ve gelen raporları değerlendirerek projenin desteklenip desteklenmeyeceğine karar vermek,
g) Yürütülmekte olan projelerin yürütücülerinden alınan ve projelerin ilgili dönemini kapsayan ara raporları değerlendirmek,
ğ) Proje yürütücülerinden gelen ek süre, ek bütçe ve diğer tüm talepleri değerlendirerek karara bağlamak,
h) Gerekli gördüğü hallerde proje çalışmalarını yerinde incelemek ve/veya konunun uzmanlarına inceletmek, proje yürütücülerini değiştirmek ve projeyi yürürlükten kaldırmak,
ı) Yönerge ve proje sözleşmesi maddelerine aykırı durumlarda gerekli yaptırımlara karar vermek,
i) İlgili mevzuat kapsamında Rektör tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
BAP Koordinasyon Birimi Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi; 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanununun 58. maddesine dayanılarak çıkarılan Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkındaki Yönetmelik uyarınca; Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonunun sekretarya hizmetlerinin yürütülmesi, bütçe ödeneklerinin özel hesaba aktarılması, özel hesaba ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi ve yükseköğretim kurumu araştırmacılarının görev aldığı ulusal ve uluslararası organizasyonlarca desteklenen projelerin ilgili mevzuatla belirlenen süreçlerinin yürütülmesi, izlenmesi, teşvik ve koordine edilmesi, yükseköğretim kurumu araştırma performansının ölçülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma politikalarının belirlenmesiyle ilgili faaliyetlerin yürütülmesi ve üst yöneticinin bilimsel araştırma projeleri ile ilgili olarak vereceği diğer görevleri ilgili birimlerle koordine halinde yürütmekle sorumlu birimdir.
BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörü
BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörü, birimin faaliyetlerinin üniversite adına yürütülmesinden sorumlu kişidir. BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörü, Rektör tarafından görevlendirilir ve Rektöre karşı sorumludur.
BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörünün görevleri:
Koordinatör aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) BAP Koordinasyon Biriminin program ve faaliyetlerini ilgili mevzuat, yönerge ve Komisyon kararları doğrultusunda düzenlemek ve yürütmek,
b) Projelerle ilgili BAP Komisyonunun öngördüğü duyuruları hazırlamak, yazışmaları yapmak,
c) Komisyon toplantıları için gündemi hazırlamak,
ç) Komisyon toplantılarında raportörlük yapmak,
d) BAP Koordinasyon Birimi ve Komisyon faaliyetlerinde iletişim ve koordinasyonu sağlamak,
e) Rektör veya Rektörün konuyla ilgili görevlendirdiği Rektör Yardımcısına Komisyon ve BAP Koordinasyon Birimi çalışmaları hakkında dönemsel yazılı veya sözlü raporlar sunmak,
BAP Koordinasyon Birimi Koordinatör Yardımcısı
BAP Koordinasyon Birimi Koordinatör Yardımcısı, BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörüne birimin faaliyetlerinin yürütülmesinde yardımcı olan en az lisans derecesine sahip personeldir. BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörünün önerisiyle Rektör tarafından atanır.
BAP Koordinasyon Birimi Koordinatör Yardımcısının görevleri:
BAP Koordinasyon Birimi Koordinatör Yardımcısı, BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörüne yukarıda belirtilen görevlerin yerine getirilmesinde yardımcı olmanın yanı sıra birimdeki koordinasyonu sağlamak suretiyle hizmetlerin etkili, verimli ve süratli bir şekilde yürütülmesini sağlar ve Koordinatör tarafından verilen görevin gerektirdiği diğer görev ve sorumlulukları yerine getirir.